Artist Coaching

Lär Dig driva Ditt artisteri

YMS Artist Coaching Koncept är ett artist coaching koncept i tre steg för Dig som vill ha hjälp med att forma eller utveckla Ditt varumärke och lära Dig mer om hur Du kan driva och marknadsföra Dina musiksläpp och Ditt artisteri.

Varumärke

För att nå ut med Din musik, och veta hur just Du ska sticka ut bland alla andra, behöver Du som artist veta vad som är unikt för Dig – vilket är Ditt varumärke?

Strategier

För att väcka intresse för Dina mottagare i sociala medier behövs ett intressant innehåll – hur skapar Du Ditt och hur aktiv är Du på Dina sociala kanaler?

Release

Från noll till tusentals streams på Spotify, hur då? 
Tur? Ja, ibland. Eller en medvetet genomtänkt plan för marknadsföring i god tid före Ditt musiksläpp.

Vill Du boka artist coaching?

YMS Artist Coaching Koncept kan bokas både i sitt koncept i tre steg eller enbart steg ett och två för Dig som inte har ett aktuellt musiksläpp. Söker Du även hjälp med allt från musik, coaching och promotion material kring Din release läs mer om vårt all-inclusive Singel Koncept.

Dela gärna med Dig av den här sidan!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter

Fem Anledningar

Varför Du behöver driva Ditt artisteri

1

Det är så enkelt idag, eller...?

Många kan idag vips få till en låt och med bara några klick är den sedan tillgänglig på alla streaming plattformer. Det är så enkelt. Men om Ditt mål är mer än att bara lägga ut en låt på Spotify är Du förmodligen inte nöjd med att bara familjen och kompisarna (och precis alla släktingar Du letat reda på) envist repeterar låten. Veckorna går och inget händer. Låten sprids inte. Virala succéer kan ske, men det är oftast inte så enkelt. 

2

En bra låt är alltid en bra låt, men..

Vi som älskar att hålla på med musik, vare sig vi är artister, låtskrivare eller producenter, vi fokuserar alltför gärna på just musiken. Det ska vara en bra låt med en stark hook paketerad i en modern produktion och allt ska matcha artisten in i minsta detalj. Vi vill alla få till en hit. Låten, budskapet och paketeringen, den är viktig. En bra låt är alltid en bra låt. Det är vi nog alla överens om. Men…

3

Om ingen hör låten då?

Lika mycket engagemang som Du lägger i musiken, om inte mer, behöver Du också lägga på en hel del mer områden inför, under och efter ett musiksläpp. Annars kommer ingen att veta att Din singel ens är släppt. Ett kort blygsamt eller skrikigt inlägg på Facebook samma dag som Din låt släpps är dessvärre långt ifrån tillräckligt, eller en effektiv metod. Du behöver börja berätta Din story, och om Dina visioner och värderingar, långt innan dess. 

4

Vart syns Du och vem är Du?

För att Din musik ska spridas behöver Du lyssnare. För att Ditt artisteri ska växa behöver Du fans. Du behöver följare. Dina kommande följare blir Dina först efter att de vet att Du finns. Först måste de alltså hitta Dig. Sedan vill de se hur Du ser ut, veta vad Du gör och känna för den Du är. Följare som vill följa Din resa stannar och utökas när de får en upplevelse och kanske igenkänningsfaktor genom Dig, och vad Du representerar, i Ditt artisteri. 

5

Ett långsiktigt arbete

Det finns en anledning till att stora företag eller kända produkter blir just stora och kända. För att nå ut med Din musik, hitta och hela tiden utöka Dina fans och följare, behöver Du jobba med Ditt varumärke långsiktigt och kontinuerligt med genomtänkta strategier. När Du väl format Ditt varumärke och vet vad det är Du ska sälja gäller det alltså att arbeta aktivt och regelbundet över tid för att verkligen etablera Din produkt på marknaden – Dig och Din musik.

Great artistry lives forever

Young Music Sweden

Dela gärna med Dig av den här sidan!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on twitter